Επικίνδυνες, περίπλοκες, αληθινές σχέσεις, γάμοι, μοιχείες, έρωτες. Μια ιστορία πάθους και αποδιάρθρωσης ενός ολόκληρου κόσμου με πρωταγωνιστές δύο παντρεμένα ζευγάρια σε μια κοσμική λουτρόπολη, την εποχή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η κορυφαία στιγμή του μοντερνισμού στη λογοτεχνία.

Δύο «ιδανικά» ζευγάρια του «καλού κόσμου» συνδέονται φιλικά και απολαμβάνουν κοινές διακοπές σε μια κοσμική λουτρόπολη. Ο αφηγητής και η γυναίκα του Φλόρενς είναι Αμερικανοί· ο Έντουαρντ και η Λεονόρα Άγγλοι. Η Φλόρενς  πάσχει από την καρδιά της και ο άντρας της προσέχει διαρκώς να μην την αναστατώσει με κανέναν τρόπο· η Λεονόρα είναι η κολώνα του σπιτιού της· ο Έντουαρντ, ο «ήρωας, ο προστάτης της χώρας», πρώην στρατιωτικός, έχει έντονη τάση στα παραστρατήματα. Όταν σε αυτές τις «αταξίες» του εισχωρήσει το πάθος, όλη «η παρατεταμένη, ήρεμη, γαλήνια ζωή, που απαλοχόρευε ένα γλυκό μενουέτο, χάνεται μέσα σε τέσσερις ταραγμένες, σε τέσσερις συντριπτικές και θορυβώδεις μέρες στο τέλος εννέα χρόνων».
Την ιστορία τους διηγείται ένας από τους πρωταγωνιστές με διαρκή φλας μπακ, προσθέτοντας συνεχώς νέα στοιχεία που αλλάζουν διαρκώς την εικόνα που έχουμε για τα γεγονότα και τα πρόσωπα. Οι ανατροπές είναι συνεχείς και ο τρόπος που ο Φορντ υφαίνει τη διήγηση είναι ένας από τους λόγους που το μυθιστόρημα χαρακτηρίστηκε «το πιο φίνο από όλα τα μοντέρνα».
Μια ιστορία για το πάθος, αλλά και, όπως επισημαίνει ο μεταφραστής του Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης στο πλούσιο σε πληροφορίες επίμετρο του βιβλίου, για την «αποδιάρθρωση ενός τρόπου οργάνωσης του κόσμου». Πρωτοεκδόθηκε το 1915, την εποχή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, και ως πρωτοποριακό έργο αντιμετωπίστηκε με ανάμεικτες κριτικές.